از دستاورد‌های سیدالشهدای خدمت؛ یارانه نقدی ۴ برابر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد شد واردات در ازای صادرات غیرکشاورزی اجرا می‌شود بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد آینده اقتصاد ایران پس از درگذشت آیت‌الله رئیسی چه می‌شود؟ | نمونه‌های تاریخی چه می‌گوید؟ مستاجران تا ۵ سال فرصت شکایت از صاحب‌خانه را دارند | در چه صورت می‌توان شکایت کرد؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه شنبه، یکم خرداد ۱۴۰۳) سوءاستفاده دلالان ارز از شهادت رئیس‌جمهور سهمیه بنزین خردادماه بدون تغییر شارژ شد تخلف یک شرکت تولیدی محصولات چرمی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در مشهد و پلمب آن زمان پرداخت مرحله سوم سود سهام‌عدالت مشخص شد؟ پرونده قاچاق یک میلیون و ۷۱۶ هزار لیتر نفت کوره یارانه‌ای بر روی میز تعزیرات خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده

  • کد خبر: ۲۰۴۷۳۳
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
  • ۲
گلایه برخی خریداران از گارانتی لوازم خانگی | گارانتی وعده ای توخالی به مصرف کننده
ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است، هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، ضعف ضمانت‌نامه‌های کالاهای ایرانی همواره یکی از مشکلات مصرف‌کنندگان در کشور است. هر چند در سال‌های اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع گارانتی سعی شده بخشی از این مشکلات برطرف شود. بر این اساس در حال حاضر شهروندان می‌توانند در سامانه جامع گارانتی به آدرس irangs.ir در بخش «استعلام اصالت گارانتی کالا بر اساس شناسه رهگیری» شناسه رهگیری کالاها را وارد کنند که اطلاعات کالا از جمله شرکت گارانتی کننده، شرکت تولید کننده یا وارد کننده، مدت زمان گارانتی، نحوه فعال‌سازی گارانتی، تاریخ شروع و انقضای گارانتی، شناسه کالا و شناسه رهگیری، اطلاعات کامل دستگاه (شرح کالا) و تعهدات گارانتی قابل مشاهده است. همچنین با کلیک روی نشان شرکت گارانتی، وارد صفحه شرکت گارانتی شده و می‌توانند اطلاعات کامل‌تر شرکت گارانتی مثل آدرس و تلفن همراه، نمایندگی‌ها، نظرات کاربران و غیره را مشاهده کنند.

همچنین امکان استعلام اصالت گارانتی تنها برای کالاهای مشمول تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم است و برای سایر کالاها مصرف کنندگان صرفا می‌توانند شرکت‌های دارای مجوز را جستجو کنند. در اصل گروه‌های کالایی موبایل، لوازم خانگی، اقلام دیجیتال و برخی از قطعات یدکی تولید داخل و وارداتی مشمول قانون گارانتی و ملزم به ارائه خدمات پس از فروش هستند. مصرف کننده می‌تواند شرکت‌های گارانتی مورد نظر خود را نیز جست و جو کرده  تا از معتبر بودن آن مطمئن شوند. امکان ثبت شکایت از شرکت‌های گارانتی‌کننده غیرمجاز نیز در سامانه وجود دارد و شکایت از آن‌ها مستقیم به سامانه ۱۲۴ ارسال می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان مصرف‌کنندگان به ویژه در حوزه لوازم خانگی با مشکلاتی در رابطه با گارانتی محصولات دست و پنجه نرم می‌کنند. در روزهای اخیر برخی مخاطبان نیز تماس گرفته و از این موضوع گلایه کرده‌اند.

یکی از این افراد اخیرا از یکی از فروشگاه‌های بزرگ فروش قسطی لوازم خانگی یخچالی خریده که تاکنون دو بار چراغ آن با مشکل مواجه شده  و هر دو بار هم با وجود اینکه زمان گارانتی هنوز تمام نشده، هزینه تعمیر آن را پرداخت کرده است. حالا که برای بار سوم این اتفاق افتاده مشخص شده باید قطعه‌ای از یخچال که بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد تغییر کند و باز هم مصرف کننده باید هزینه آن را بپردازد. از طرف دیگر این فرد می‌گوید که بعد از مدتی از خرید یخچال متوجه شده که کالایی که خریده قبلا در نمایشگاه‌ها، برای نمایش کالاها استفاده شده است.

همچنین فرد دیگری از همین فروشگاه‌های بزرگ قسطی مبلمان ۸۰ میلیون تومانی خریده که بعد از یک ماه استفاده، هنگام نشستن روی آن صدا می‌دهد. اما فروشنده این موضوع را نپذیرفته و گفته که باید مبلمان دو تا سه ماه به مکان دیگری منتقل و کارشناسی شود تا مشخص شود مشکل مشمول گارانتی هست یا نه.

یکی دیگر از مخاطبان ایسنا هم که اخیرا هواپز (سرخ‌کن بدون روغن) با دو کابین از یک برند ایرانی تهیه کرده، اما امکان استفاده هم زمان از دو کابین را ندارد و شرکت هم به او گفته که فقط از یک کابین دستگاه استفاده کند. در این میان مشخص نیست چرا فردی باید با هزینه بیشتر، محصول دو کابینه تهیه کند، اما فقط امکان استفاده از یک کابین آن را داشته باشد.
منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
0
0
سلام . با تشکر از شما ، آیا نمایشگاه لوازم خانگی هنوزم دایر است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->